Skip to main content
Home » Inschrijven

Inschrijven bij Huisartsenpraktijk Pneuma

Zoek je een huisarts en woon je binnen 15 minuten afstand van de praktijk? Dan ben je bij ons welkom. Schrijf je direct in als nieuwe patiënt via het onderstaande formulier. Wil je meer gezinsleden inschrijven? Vul dan voor elk persoon een formulier in.

  • Online binnen enkele minuten geregeld
  • Na bevestiging meteen toegang tot de patientapp via spreekuur.nl

Inschrijfformulier

"*" geeft vereiste velden aan

DD dash MM dash JJJJ

Ik heb het formulier ingevuld en nu?

Na je inschrijving ontvang je van ons een ontvangstbevestiging per mail. Bij deze mail vind je een formulier met een aantal aanvullende vragen. We vragen je dit ingevuld naar ons te mailen of uitgeprint mee te nemen naar het kennismakingsgesprek. Als we je inschrijving gecontroleerd en verwerkt hebben krijg je per mail een bevestiging.

  • Je kunt het inschrijvingsproces versnellen door je voormalige huisarts te informeren dat je toestemming geeft dat wij je dossier opvragen.
  • Mocht je na een week niks van ons gehoord hebben, neem dan even contact op. Dan kijken we wat er mis is gegaan.

Kennismakingsgesprek

Wil je graag een kennismakingsgesprek maak dan via de patiëntenapp of telefonisch een afspraak. Omdat we een startende praktijk zijn lukt het helaas niet om in de eerste weken met iedereen kennis te maken. Heb je een dringende medische vraag dan kan je altijd bellen. Je hoeft dus niet te wachten tot je inschrijving verwerkt is.

Verzorgingsgebied

Je kunt je bij ons inschrijven als je binnen 15 minuten reisafstand van de praktijk woont. We doen dit om op tijd bij je te kunnen zijn mocht er een spoedvisite nodig zijn. Twijfel je of je in ons verzorgingsgebied woont. Maak dan telefonisch een terugbelafspraak of vul het formulier in: wij controleren dan je inschrijving.

Opt-in

De “Opt-in” regeling is per 1 januari 2013 van kracht. Opt-in betekent dat de patiënt zelf nadrukkelijk toestemming moet geven voor het uitwisselen van patiëntgegevens. Elke hulpverlener, zoals huisarts, spoedpost,apotheek en specialist zullen zelf elke patiënt schriftelijk of mondeling om toestemming vragen.

Voor meer informatie over Opt-In én het online toestemming regelen voor het elektronisch uitwisselen van uw medische gegevens via de zorginfrastructuur: www.ikgeeftoestemming.nl

Ingeschreven? Log in op de patientapp!

Log in via spreekuur.nl

Contact & locatie

Doordat we met een klein team werken is er niet op elk moment iemand aanwezig op de praktijk. Bijvoorbeeld als we visites aan het rijden zijn. Maak daarom altijd eerst een afspraak, zo voorkomt u dat u voor een dichte deur staat.

Afspraak maken

Is het mogelijk me als nieuwe patiënt in te schrijven?

Ja, wij zijn geopend voor nieuwe inschrijvingen. Voor meer info en het online inschrijfformulier klik boven in de balk op inschrijven

Heb ik bij huisartsenpraktijk pneuma een vaste huisarts?

Ja, we werken met een vast team. Bij het maken van een afspraak kan je kiezen bij wie je je afspraak maakt.

Hoe kan ik een afspraak maken?

Maak 24/7  via de patiëntenapp een terugbelafspraak en je huisarts belt je terug op een moment dat het jou uitkomt. Wel zo makkelijk.

Bel je liever? Bel naar 0487-745100 en toets 3 voor het maken van een terugbelafspraak. Ook dit kan op elk moment van dag.

Hoe kan ik een afspraak annuleren?

Ook dit kan 24/7 via de patientenapp

Bel je liever? Bel naar 0487-745100 en toets 3 voor het maken of annuleren van een terugbelafspraak. Ook dit kan op elk moment van dag.

Hoe kan ik een afspraak maken op de praktijk?

We vragen je om je vraag eerst via de app of via een terugbelafspraak te stellen. Op deze manier kunnen we een inschatting maken van wat je nodig hebt of je vraag direct beantwoorden. Weet je zeker dat je een fysieke beoordeling nodig hebt of bespreek je liever iets face to face dan kun je via de app een afspraak maken.

Hoe log ik in op de patiëntenapp?

Het inloggen op onze patiëntenapp doe je met je digiD. Download de app van spreekuur.nl op je smartphone/tablet of ga naar www.spreekuur.nl

Wat moet ik doen als ik een blaasontsteking denk te hebben?

Herken je de klachten van een blaasontsteking? Vang dan urine op in een schoon potje om dit op de praktijk te laten onderzoeken. Bij voorkeur de eerste urine van de dag. Tot je naar de praktijk gaat bewaar je het in de koelkast. Het liefst lever je de urine in vóór 10:00 zodat wij de tijd hebben het te onderzoeken, zo nodig medicatie voor te schrijven en de apotheek dit nog dezelfde dag kan klaarleggen.

 

Hoe kan ik een afspraak annuleren?

Je kunt dit doen via de patiëntenapp of telefonisch.

Kan ik een verklaring van de huisarts krijgen, als ik bijvoorbeeld mijn vakantie annuleer?

Volgens de richtlijnen van de KNMG geven wij géén medische verklaringen af over onze patiënten aan niet-medische instanties.

Mocht de vragende instantie toch “medische informatie” nodig hebben, dan kunnen zij op hun kosten hetzij een onafhankelijk geneeskundige aanwijzen (bijvoorbeeld de GGD) hetzij via hun medisch adviseur informatie bij ons opvragen. In dat geval zullen wij een medisch rapport geven met feitelijke informatie, echter zonder advies of aanbeveling. Het is dan aan de medisch adviseur om met de informatie een oordeel te vormen of een advies te geven.

Via onderstaande link is het uitgebreide standpunt van de beroepsvereniging in meerdere talen te vinden: https://www.knmg.nl/actueel/publicaties/geneeskundige-verklaring

Openingstijden

maandag8:00 — 17:00
dinsdag8:00 — 17:00
woensdagGesloten
donderdag8:00 — 17:00
vrijdag8:00 — 17:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten