Skip to main content
Home » Praktijkinformatie » Missie

Persoonlijke zorg met een frisse blik

Huisartsenpraktijk Pneuma doet het net even anders. We staan voor persoonlijke aandacht en eigen regie. Maak op het moment dat het jou uitkomt op de manier die jij wil direct contact met je huisarts. Wij zijn er voor iedereen, ongeacht je leeftijd of levensfase.

Huisartsenzorg van deze tijd

In de afgelopen drie jaar heb ik als waarnemer op verschillende plekken gewerkt en gezien dat het anders kan. Ons doel is om huisartsenzorg persoonlijker en efficiënter te houden. Bij ons gaat traditionele zorg en nieuwe technologie hand in hand. De afgelopen jaren hebben ons geleerd dat veel zaken digitaal of telefonisch kunnen. Door direct contact met je huisarts kunnen we veel vragen meteen beantwoorden. Daardoor is er meer tijd over die we kunnen inzetten voor langere fysieke afspraken, als dat nodig is. We hebben geen assistent(e) aan de telefoon of aan de balie. Doordat we werken op afspraak, zijn er geen wachttijden aan de telefoon, maar heb je direct contact met je huisarts op een door jou gekozen moment. Je maakt gemakkelijk een afspraak via de app of de telefoon. Je hebt zelf inzage in je medisch dossier en je bekijkt uitslagen van onderzoeken voorzien van uitleg en advies op een moment dat het jou uitkomt.

  • Een frisse blik op huisartsenzorg
  • Kies zelf het moment dat je huisarts contact met je opneemt
  • Goede digitale ondersteuning

Nulpraktijk

We zijn een ‘nulpraktijk’. Dat betekent dat er geen praktijk is overgenomen maar we alles van de grond af opgestart hebben. Hierdoor kunnen we de dingen doen op de manier die wij belangrijk vinden. Ook hebben we alle tijd om iedere nieuwe patiënt goed te leren kennen.

Voorkomen is beter dan genezen

Als je ziek bent doen we er alles aan om je weer beter te maken, maar het liefst zorgen we dat je gezond blijft. Een gezonde leefstijl voorkomt niet alle ziektes, maar uit onderzoek blijkt dat het meer invloed heeft dan we dachten. Met kleine veranderingen in je leefpatroon verklein je de kans op bepaalde ziektes en heb je soms minder medicijnen nodig. Mensen die gezonder leven zijn minder ziek en mocht je toch ziek worden dan is je ziekbed vaak korter en de kans op genezing groter. We snappen dat verandering niet altijd makkelijk is en ondersteunen je graag. Vertel het ons en we helpen je op weg!

 

Contact & locatie

Doordat we met een klein team werken is er niet op elk moment iemand aanwezig op de praktijk. Bijvoorbeeld als we visites aan het rijden zijn. Maak daarom altijd eerst een afspraak, zo voorkomt u dat u voor een dichte deur staat.

Afspraak maken

Is het mogelijk me als nieuwe patiënt in te schrijven?

Ja, wij zijn geopend voor nieuwe inschrijvingen. Voor meer info en het online inschrijfformulier klik boven in de balk op inschrijven

Heb ik bij huisartsenpraktijk pneuma een vaste huisarts?

Ja, we werken met een vast team. Bij het maken van een afspraak kan je kiezen bij wie je je afspraak maakt.

Hoe kan ik een afspraak maken?

Maak 24/7  via de patiëntenapp een terugbelafspraak en je huisarts belt je terug op een moment dat het jou uitkomt. Wel zo makkelijk.

Bel je liever? Bel naar 0487-745100 en toets 3 voor het maken van een terugbelafspraak. Ook dit kan op elk moment van dag.

Hoe kan ik een afspraak annuleren?

Ook dit kan 24/7 via de patientenapp

Bel je liever? Bel naar 0487-745100 en toets 3 voor het maken of annuleren van een terugbelafspraak. Ook dit kan op elk moment van dag.

Hoe kan ik een afspraak maken op de praktijk?

We vragen je om je vraag eerst via de app of via een terugbelafspraak te stellen. Op deze manier kunnen we een inschatting maken van wat je nodig hebt of je vraag direct beantwoorden. Weet je zeker dat je een fysieke beoordeling nodig hebt of bespreek je liever iets face to face dan kun je via de app een afspraak maken.

Hoe log ik in op de patiëntenapp?

Het inloggen op onze patiëntenapp doe je met je digiD. Download de app van spreekuur.nl op je smartphone/tablet of ga naar www.spreekuur.nl

Wat moet ik doen als ik een blaasontsteking denk te hebben?

Herken je de klachten van een blaasontsteking? Vang dan urine op in een schoon potje om dit op de praktijk te laten onderzoeken. Bij voorkeur de eerste urine van de dag. Tot je naar de praktijk gaat bewaar je het in de koelkast. Het liefst lever je de urine in vóór 10:00 zodat wij de tijd hebben het te onderzoeken, zo nodig medicatie voor te schrijven en de apotheek dit nog dezelfde dag kan klaarleggen.

 

Hoe kan ik een afspraak annuleren?

Je kunt dit doen via de patiëntenapp of telefonisch.

Kan ik een verklaring van de huisarts krijgen, als ik bijvoorbeeld mijn vakantie annuleer?

Volgens de richtlijnen van de KNMG geven wij géén medische verklaringen af over onze patiënten aan niet-medische instanties.

Mocht de vragende instantie toch “medische informatie” nodig hebben, dan kunnen zij op hun kosten hetzij een onafhankelijk geneeskundige aanwijzen (bijvoorbeeld de GGD) hetzij via hun medisch adviseur informatie bij ons opvragen. In dat geval zullen wij een medisch rapport geven met feitelijke informatie, echter zonder advies of aanbeveling. Het is dan aan de medisch adviseur om met de informatie een oordeel te vormen of een advies te geven.

Via onderstaande link is het uitgebreide standpunt van de beroepsvereniging in meerdere talen te vinden: https://www.knmg.nl/actueel/publicaties/geneeskundige-verklaring

Openingstijden

maandag8:00 — 17:00
dinsdag8:00 — 17:00
woensdagGesloten
donderdag8:00 — 17:00
vrijdag8:00 — 17:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten